Pædiatri

Vores team af erfarne børnelæger og sygeplejersker yder professionel rådgivning og behandling af dit barn - og vi gør det onlinebaseret, så I kan blive i jeres trygge rammer i hjemmet.

Hvis man eksempelvis har et barn i mistrivsel, er det ofte uoverskueligt at opsøge hjælp ud af huset - og måske er det faktisk ikke engang en mulighed, fordi barnet eller den unge ikke magter fysisk fremmøde, eller fordi man begrænses af geografi. Det gælder for mistrivsel såvel som for rent somatiske problemstillinger.

Derfor tilbyder vi i Nova Salus indsatsen onlinebaseret, så hjælpen altid er helt tæt på, når behovet opstår. Vi tilbyder bl.a. online lægekonsultationer, online konsultationer med børnesygeplejersker, online forældrevejledning og forløb knyttet til mistrivsel.

Indsatsen er i udgangspunktet onlinebaseret, men det er altid muligt at få hjemmebesøg af en relevant faggruppe, hvis der er behov for fysisk tilstedeværelse.

Læs mere her.

De hyppigste årsager til at søge hjælp hos os

I samarbejde med familier og deres socialrådgiver, lærere, kontaktpædagoger m.fl. sikrer vi en tværfaglig og helhedsorienteret tilgang. Vi samarbejder med familierne og hjemkommunerne om at løse problemer med mindst muligt indgribende indsatser.

I vores Børne- og ungeklinik har vi særligt fokus på

  • Forebyggelse

    For at forhindre alvorlige psykiske problemer fokuserer vi i Nova Salus på forebyggende indsatser gennem et tæt samarbejde med skoler, daginstitutioner og familier, så vi hurtigt kan identificere tegn på mistrivsel.

  • Samarbejde på tværs

    I Nova Salus har vi oprettet teams med forskellige fagfolk tilknyttet som psykologer, socialrådgivere, familiebehandlere, pædagoger og sundhedspersonale. Vores teams arbejder tværfagligt og tilbyder en samlet og koordineret hjælp til børn og unge samt deres familier.

  • Individuelle behandlingsplaner

    Alle børn og unge tilknyttet Nova Salus får en individuel behandlingsplan. Planen tilpasses det specifikke behov og indeholder mål og delmål for behandlingen. Planen evalueres og justeres løbende.

  • Involvering af Familie og netværk

    For indsatser i Nova Salus spiller familien og nærmiljøet en vigtig rolle i behandlingen. Forældre og andre vigtige pårørende inddrages i indsatsen for at sikre en støttende og stabil ramme for barnet eller den unge.

  • Tilbud om terapeutiske forløb

    I Nova Salus tilbyder vi forskellige former for terapi, såsom individuel terapi, gruppeterapi og familieterapi, for at imødekomme forskellige behov. Vi anvender metoder, der beviseligt har effekt, såsom kognitiv adfærdsterapi og systemisk terapi.

  • Evaluering og Kvalitetsikring

    Indsatserne i Nova Salus vurderes løbende for at sikre, at de opfylder de opstillede mål og standarder. Der bruges både tal og beskrivelser til at måle effekten af en behandling og om nødvendigt foretages de rette justeringer.

  • Uddannelse og kompetenceløft

    For at sikre en høj kvalitet i behandlingen bliver medarbejderne i Nova Salus løbende uddannet og får mulighed for faglig udvikling og sparring.

 Spørgsmål og svar

  • Vi er en privatpraktiserende speciallægeklinik uden aftale med Danske Regioner (ydernummer). derfor kræver det ikke en henvisning at opstarte behandling hos os.

  • Alle nye henvendelser vil blive sundhedsfagligt visiteret. Det vil sige, at vi kontakter jer for at få uddybet grunden til, at I søger hjælp. Sammen med jer vurderer vi, om vi er det rette sted for jer. Hvis ikke, peger vi på anden støtte eller behandlingsmulighed.

  • Via linket i toppen af siden finder du vores Klientportal.

    Du logger ind med MitID.

    Her udfylder du de påkrævede felter og afslutter. En besked er nu sendt til os, og vi kontakter dig herefter.

  • Via Klientportalen kan nogle af vores aftaler bookes - det gælder eksempelvis vores visitationsaftaler, vejledningstider og sygeplejekonsultationer.

    Andre tider aftales med din behandler fra gang til gang.

  • Efter hver konsultation sendes en regning på konsultationens fulde beløb. Regningen sendes via Klientportalen.

    Vær opmærksom på, at betalingsfristen er 5 hverdage fra regningen er afsendt fra klinikken.

  • Regninger og betalingskvittering sendes til borgerservice i din hjemkommune, som er ansvarlige for at refundere beløbet til din NemKonto.

  • Vi har ingen aftaler om brug af sundhedsforsikring hos vores Børne- og ungelæge. Ønsker I at afsøge muligheden for bevilling af et forløb, skal I derfor selv kontakte jeres forsikringsselskab.

  • Vi har ingen aftaler med kommuner om forløb hos vores Børne- og ungelæge. Ønsker I at afsøge muligheden for bevilling af et forløb, skal I derfor selv kontakte jeres kommune.

  • Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg og sikker under din behandling hos os. Det er derfor også vigtigt, at du altid drøfter eventuelle bekymringer med din læge eller behandler.

    Du kan også henvende dig via vores kontaktformular, og vi vil hurtigst muligt kontakte dig.

    Du kan indgive en bekymringshenvendelse på vegne af dig selv eller en anden, hvis du er bekymret for patientsikkerheden. Hvis du ønsker at klage over en behandling eller vil søge erstatning, kan du gøre det via Styrelsen for Patientsikkerhed her.